نمایه نویسندگان

آ

  • آزاد، مهناز تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • آقاجانی، حمید نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
  • آهنگری، سعیده تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • آهنگری، سعیده بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

ا

  • اپل، کریستینا بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • احمدی، محمدنبی نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
  • استاد حسین خیاط، ارغوان ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • اسدی، نادر ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • اقتصاد، سوده بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • الماسیه، سارا ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • امیرسلیمانی، نجمه مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • امیری، آنیتا یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • امیری، جهانگیر نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]

ب

  • باقرزاده کاسمانی، مراد تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • بهرامی، کاوه نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • بهرامی، نجمه بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • بیکیان، علی رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
  • بیگلربیگی قاجاریه، امیر ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]

پ

  • پاسندی، سمانه تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • پورصوتی، ثمینه ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]

ت

  • تاج آبادی، فرزانه تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • ترک شوند، مهدی اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • تیما، مهدی ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]

ج

  • جعفری، ناهید تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
  • جعفری گهر، منوچهر مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • جلالی، مهری نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • جلیلیان، زهرا نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]

ح

  • حجت پناه، شمیمه بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • حسینی احمدآبادی، زهرا سادات تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • حیدری، فرخ لقا تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]

خ

  • خزائی، سعید یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • خمیجانی فراهانی، علی اکبر نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]

د

  • درخشان، علی یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • دشتستانی، سید رضا بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • دهمرده، مهدی بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • دواتگری اصل، هانیه ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • دوستی زاده، محمدرضا ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • دیوسر، هدی مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]

ر

  • رحیمی، رامین تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • رضایی، افشین نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • رضوان طلب، زینب بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • روشن‌دل هرمزی، پریسا رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]

ز

  • زینی‌وند، تورج نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]

س

  • ساسانی، فرناز روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • سلامی، علی ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]

ش

  • شاهمرادی، مرتضی اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • شجیعی، شادی بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • شریفی رهنمو، سعید اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • شریفی رهنمو، مجید اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • شکرآبی، زینب مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • شنگ لی، وانگ شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • شهیدی تبار، مصطفی سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • شین، تیان شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]

ص

  • صفایی قلاتی، مهدی رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]

ع

  • عزیزی، زینب نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]

غ

  • غفاری، سولماز نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]

ف

  • فرجاه، مرجان روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • فردوسی، سیما بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • فرقانی تهرانی، آذر بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
  • فرنیا، مریم مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]

ق

  • قاسمی، پردیس بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • قاسمی نژاد بهرام آبادی، مهدی تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • قبول، احسان بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]

ک

  • کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • کردیزدی، سیمین بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • کوهی، داوود بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

م

  • محمدی، پونه بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • محمدی، سمیرا ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • محمدی، علی محمد تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
  • محمدی، مهسا بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • مدرس خیابانی، شهرام باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • مردانی بابامیری، هتاو نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • مشهدی حیدر، داود تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • معماری هنجنی، علیرضا دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • منصفی، رویا ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • مهرابی، مرضیه بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • مولوی، سمیه بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

ن

  • ناصرپور، اعظم نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • نصرت زاد، حیدر باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • نصری، محمد باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • نعمتی، مجید بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • نفر، ریحانه روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • نمایشی، طاهره تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • نواب زاده شفیعی، سپیده روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • نوری، نرگس تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]

و

  • وانگ، زنگ رونگ آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]

ی

  • یل شرزه، رضا ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]